onsdag 30 november 2011

Polkagriskakor

Efter att ha studerat svenska julmatsseder på internet, insåg jag att godis är rätt viktigt efter julbordet. Nu är ju inte julgodis riktigt min grej... Flera bloggare verkar tycka att polkagris är viktigt och de har skapat en del kakor och skorpor med polkagrisar. Jag höll på att knycka ett recept rakt upp och ned, tills jag såg att det stod: Kakorna flyter ut rätt mycket.
Nej, tack, kakor som flyter ut brukar vara ohanterliga! Så nu har jag modifierat ett recept jag hittade i Ica-Kuriren, nämligen mördegsblommor. Istället för pärlsocker tog jag till mortlade polkagrisar, som jag köpte i Sverige, faktiskt med tanke på något liknande försök.


Jag gjorde dem så små som möjligt för att de ska räcka till många. Det är rätt bra att inte mortla för fint, för då smälter bara sockret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar