tisdag 6 december 2011

Pumpalasagne

Från början hade jag ett recept, som jag letat fram på internet efter att ha hittat en rolig variant på lasagne i en tidskrift som låg i väntrummet, där jag satt med kocklärlingen som skulle sjukskrivas för maginfluensa. Vi hade inte beställt tid, så vi fick vänta en timme eller så, medan patienten (som redan var på bättringsvägen efter en natts obehag) höll på att dö av otålighet.

Hur som helst, sen blev det lite man tager vad man haver över maträtten. Dagen innan förberedde jag pumpan, som skulle tillagas i ugn och smaksättas med bl a mandelbiskvier, balsamicovinäger och apelsinmarmelad. Samt kraftig ost från Alperna. Det blev en del fuskande. Mandelbiskvierna byttes ut mot Lidls mandelkrokantkakor, smaksatta med litet amarettolikör och apelsinmarmelad fanns inte heller i de affärer jag var i, så jag köpte lite apelsinsukkat och hade i.

Dagen efter blev det väldigt stressigt, så jag orkade inte leta efter receptet, utan körde på Vår Kokboks vanliga recept med vit ostsås och med pumpagojan i mellanskikten. Fast det blev rätt gott och väldigt mättande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar