fredag 4 maj 2012

Vårlig kvällsmat

När jag kommit hem från ett kort besök i Den Stora Staden, där turistsäsongen tydligen hade börjat ordentligt, fick jag för mig att göra några små trevliga munsbitar till kvällsmat.
På en smörrebrödshemsida hade jag sett att en variant är färskost, lax och hjortronsylt. Nu hade jag ingen hjortronsylt, men jag plockade fram några minimala pajformar ur frysen, fyllde dem med färskost och lade på en halv skiva rökt lax. Senare klickade vi på pepparrot efter behag.


Sen hade jag ett vagt minne av att man faktiskt kan grilla sparris, så jag tog tre sparrisar och gjorde ett försök. På bilden är de inte helt färdiggrillade. Topparna fick skyddas med aluminiumfolie. Det är bara att pensla med olivolja och strö över litet salt. Ikväll ska vi nog grilla ute istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar